Valptidens för/mot

...och så har ytterligare några dagar passerat, och tiden går fort må ni tro.
Just nu är jag bara rädd, tänk om dagarna går för fort, tänk om jag snart inte kommer att minnas hur liten hon var när jag först fick hem henne?
Men samtidigt känns det som att tiden inte kunde gå fort nog, tex. när jag kl. fyra i morse stod på knä och torka, ja gudarna vet vad av vardagsrumsmattan. Också här är frågorna många; när blir hon rumsren när kan jag gå riktiga promenader utan ett paket på magen när kan jag anpassa dagarna efter något annat än hennes mat tider?
Nej nu är iallafall ett beslut fattat, mer jobb på rumsrenheten och sen ska jag bara passa på och njuta av tiden med Alwa som valp.  MVH Anna, stolt valpägare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi, hi, jag vet precis vad du menar...! Det lustiga är att man så fort glömmer hur fruktansvärt jobbigt det är med en liten valp i huset...! Men tro mig, allt jobb och all möda har du igen tusenfallt. Det Är tuffare med rumsrenhetsträningen så här års, men det är bara att "bita i det sura äpplet", tids nog så har du helt glömt bort denna tålamodsprövande tid, och som du själv är inne på, det gäller att lägga ner tid på att träna, för de blir inte rumsrena av sig själva. Kanske skulle hon bli lugnare av att sova i en bur eller i en valhage på natten, så hon är lugn och stilla och på så vis inte blir nödig? I annat fall får du kanske lov att gå ut med henne en gån på natten ett tag till?

Håller med om att det här med mattiderna också är lite jobbigt, trösta dig dock med att du bara har En valp och att även detta snart blir en del av vardagen samt att du inom en relativt snar framtid kan börja utfodra henne tre gånger per dag.

Tiden går så fort... Ta till vara på den, du kommer sakna allt mys och hennes söta valpuppsyn alltför snart!

*KRAM*

/Petra

2006-11-23 @ 21:21:34
Postat av: Ragnhild og Amiga i Norge

Hei kullsyster!

Vi er endelig på nett: agamiga.blogg.se

Hilsen Ragnhild og Amiga (Mira)

Postat av: Amigo

Grattis på födelsedagen.

2007-09-16 @ 23:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback